I. csoport: 5 – 7 éves

Bevezető

A balett minden táncnak az alapja. Aki rendelkezik ezekkel az alapokkal, bármilyen másfajta táncot, vagy egyéb mozgásformát könnyebben el tud sajátítani. A tánc sokféle dologra tanítja meg az embert, többek között önfegyelemre, kitartásra, igényességre.
Minden csoportnál az órát zenére történő bevonulással kezdjük. Ezt azért tartjuk fontosnak, mert a gyerekek megtanulják elválasztani az óra előtti „szaladgálást” a munka kezdetétől.
Amikor bevonulnak a tükör elé, táncos mozdulattal köszöntjük egymást zenére. Az óra végeztével ismét köszönünk és kivonulnak a teremből. Így egy keretet adunk a foglalkozásnak.
Fontosnak tartjuk, hogy ne „csak” táncolni tanítsunk, hanem közben neveljünk is. Fejlesszük a koncentrációs képességüket, teherbírásukat növeljük, szépérzékükre hassunk.
Az órák alatt a gyerekek játékosan sajátítják el a különféle technikai elemeket.
Az év elején a szülőkkel és a gyerekekkel megbeszéljük az elvárásainkat és az éves teendőnket.
Mindig kérjük, hogy a gyerekek rendezett hajjal, balett dresszben jöjjenek be a balett terembe.
Minden évben 1 vagy 2 színházi látogatást szervezünk az érdeklődőknek. Sokuknak az élmény, hogy meglátja az Operaházat, a színpadot, gyönyörű díszleteket, nem beszélve a táncosokról és a csodálatos zenékről, akár az egész életük alakulásának meghatározó pillanata lehet.

I. csoport

A kicsiknél, akik még óvodások és mivel a képzelőerejük igen nagy, főleg a játékosság a legfőbb szempont. A balettelőkészítő gimnasztikát alkalmazzuk, úgy, hogy a gyakorlatokat fantázia névvel látjuk el. Úgy, mint: kiskosár, gyertya, kukac, pillangó, puszit ad a sarok (sasszé), kivasal a láb, asztallapocska (döntés), kavarom az örvényt (forgás). Ezek segítségével sajátítanak el különböző technikai elemeket, illetve ami nagyon fontos, a helyes testtartást. Fejlesztő gyakorlatokkal tesszük alkalmassá testük izomzatát a későbbi komolyabb megterheléshez.
Az órák alatt a gyerekek játékosan sajátítják el az en dehors (súlylábtól el) mozgásokat, a karvezetéseket (port de bras), a különféle pózokat. Fontos dolog, hogy a rugalmasságukat és lazaságukat kihasználva játékosan terheljük, fejlesszük. Megtanítjuk a tér használatát, a jobb-bal irányokat, a negyed-fél-egész fogalmát, és ezeket alkalmazzuk kis etűdökben.
Lényeg a sok tánc és játék: például szobros tánc, színházas játék. A szobros tánc különösen kedvelt játék, mert a zenékre átváltozhatnak különféle kisállattá, manóvá, boszorkánnyá, balerinává, és az adott zenére megpróbálnak azonosulni a figurával. A színházas játéknál a terem egyik fele színpaddá változik és különféle stílusú zenére a gyerekek hármas, négyes kiscsoportban önállóan táncolnak Ezekkel a módszerekkel még félszeg gyerekek is elkezdenek táncolni, improvizálni.
Az év végén előadott táncprodukciójuk koruknak megfelelő gyermekdalra, filmzenére készülnek.