III. csoport: 8 – 10 éves

Bevezető
A balett minden táncnak az alapja. Aki rendelkezik ezekkel az alapokkal, bármilyen másfajta táncot, vagy egyéb mozgásformát könnyebben el tud sajátítani. A tánc sokféle dologra tanítja meg az embert, többek között önfegyelemre, kitartásra, igényességre.
Minden csoportnál az órát zenére történő bevonulással kezdjük. Ezt azért tartjuk fontosnak, mert a gyerekek megtanulják elválasztani az óra előtti „szaladgálást” a munka kezdetétől.
Amikor bevonulnak a tükör elé, táncos mozdulattal köszöntjük egymást zenére. Az óra végeztével ismét köszönünk és kivonulnak a teremből. Így egy keretet adunk a foglalkozásnak.
Fontosnak tartjuk, hogy ne „csak” táncolni tanítsunk, hanem közben neveljünk is. Fejlesszük a koncentrációs képességüket, teherbírásukat növeljük, szépérzékükre hassunk.
Az órák alatt a gyerekek játékosan sajátítják el a különféle technikai elemeket.
Az év elején a szülőkkel és a gyerekekkel megbeszéljük az elvárásainkat és az éves teendőnket.
Mindig kérjük, hogy a gyerekek rendezett hajjal, balett dresszben jöjjenek be a balett terembe.
Minden évben 1 vagy 2 színházi látogatást szervezünk az érdeklődőknek. Sokuknak az élmény, hogy meglátja az Operaházat, a színpadot, gyönyörű díszleteket, nem beszélve a táncosokról és a csodálatos zenékről, akár az egész életük alakulásának meghatározó pillanata lehet.

III. csoport
Ez a korosztály nagyon jól és könnyen „gyúrmázható”. Sok esetben ekkor dől el a gyerekekben, hogy kitartanak, és tovább szeretnék folytatni a balettet akár az V. csoportig, vagy elfogy a lendület. Fantasztikus dolog látni a kis táncosokon, hogy mekkora változáson mennek át az év során.
A tágítás, lazítás, erősítés már sokkal tudatosabban történik. Ezt úgy értem, hogy megtanulják, hogy mit, hogyan és miért csinálunk. A gyerekek élvezik, hogy egyre több lépésnek tudják a francia nevét. Az év végére készülő balettgyakorlat tanulása során a gyerekek alkalmazni tudják a sok-sok lépés összefűzésének lehetőségeit. Megtapasztalják, hogy egy lépés nem csupán „csak” lépés, hanem tánc. Minden mozdulatunk lehet tánc, ha megtöltjük érzelemmel.
Már a koreográfiák is komoly technikai hátteret igényelnek. Ilyen például Csajkovszkij Diótörőjéből a „Kínai tánc”, Carmen: Kiskatonák tánca, Valahol Európában: Mi leszek, ha nagy leszek?, Barcalore, Padlás: Szilvás gombóc…