V. haladó csop.: 14 – 20 éves

Bevezető
A balett minden táncnak az alapja. Aki rendelkezik ezekkel az alapokkal, bármilyen másfajta táncot, vagy egyéb mozgásformát könnyebben el tud sajátítani. A tánc sokféle dologra tanítja meg az embert, többek között önfegyelemre, kitartásra, igényességre.
Minden csoportnál az órát zenére történő bevonulással kezdjük. Ezt azért tartjuk fontosnak, mert a gyerekek megtanulják elválasztani az óra előtti „szaladgálást” a munka kezdetétől.
Amikor bevonulnak a tükör elé, táncos mozdulattal köszöntjük egymást zenére. Az óra végeztével ismét köszönünk és kivonulnak a teremből. Így egy keretet adunk a foglalkozásnak.
Fontosnak tartjuk, hogy ne „csak” táncolni tanítsunk, hanem közben neveljünk is. Fejlesszük a koncentrációs képességüket, teherbírásukat növeljük, szépérzékükre hassunk.
Az órák alatt a gyerekek játékosan sajátítják el a különféle technikai elemeket.
Az év elején a szülőkkel és a gyerekekkel megbeszéljük az elvárásainkat és az éves teendőnket.
Mindig kérjük, hogy a gyerekek rendezett hajjal, balett dresszben jöjjenek be a balett terembe.
Minden évben 1 vagy 2 színházi látogatást szervezünk az érdeklődőknek. Sokuknak az élmény, hogy meglátja az Operaházat, a színpadot, gyönyörű díszleteket, nem beszélve a táncosokról és a csodálatos zenékről, akár az egész életük alakulásának meghatározó pillanata lehet.

V. és V. haladó csoport
Az V. csoport kivételes helyzetben van, hiszen együtt próbál az V.haladó csoporttal. Ez hihetetlen nagy erővel bír, mert előttük a példa, a húzóerő.
Maguk előtt látják az igyekezetet, a szorgalmat, nem beszélve a tánc iránti alázatról.
Nagy hangsúlyt fektetünk a test kondicionálására, annak izolációs használatára. Technikai fejlesztés során a táncos mozdulatokkal nagyon kellemes atmoszférát igyekszünk kialakítani. Minden órának fontos része a nyújtás, lazítás, hogy a táncolás során a mozdulatok szellősek, légiesek legyenek.
A technikai elemek sokaságát év végére egy balettgyakorlatba ágyazva visszük a színpadra. Ebben a balettgyakorlatban a lányok megmutathatják technikai felkészültségüket. A koreográfiák különféle stílusú táncokból tevődnek össze. Ilyen például a Strauss zenére készült Tere-fere polka, melyben a lányok régi szobalánynak öltözve, tollseprűvel a kezükben táncolnak. A próbák alatti hangulat fergeteges. A koreográfiák évről-évre forognak, és minden évben készülnek újak. Koreográfiák: Anasztázia keringő, Carmina Burana, Spanyol tánc, Négy kishattyú, Fame, Hair, Próba, Faust, Bach-Pillanatok, Seherezádé…